Jessica Cornwell (f.1986) studerte engelsk ved Stanford University og har en M.A. i drama fra Barcelona. Hun vokste opp i Sør-California, men bor nå London der hun jobber med film og skriver. Hun har jobbet for både The Independent og The Sunday Times. Slangeskriftene er hennes første roman. For den ble hun kåret til Observer Debut Author of the Year i 2015.
Morgenen etter sankthans blir skuespillerinnen Natalia Hernández funnet død på trappene foran den store katedralen i Barcelona. Ti år etter ankommer den unge amerikanske bokforskeren Anna Verco Barcelona på oppfordring fra den pensjonerte kriminalinspektøren Manel Fabregat. Anna oppdager en forbindelse mellom Natalia Hernández's død og et gammelt manuskript som stammer fra før Kristi fødsel, skrevet på språket til hekser og sannsigersker. "En imponerende debut av Jessica Cornwell (...) En bok jeg virkelig kan anbefale." Thorstein Buer, Demokraten (terningkast 5) «En kombinasjon av intrigene fra Da Vinci-koden og mystisismen fra Carlos Ruiz Zafons bøker … Dette er en fengslende fortelling, der alle detaljer teller.» Financial Times «En triumf av en debut, av en ung forfatter med en utrolig fantasi.» The Times
«En perle av en thriller, og med høyt kunnskapsnivå.» The Guardian
Morgenen etter sankthans blir skuespillerinnen Natalia Hernández funnet død på trappene foran den store katedralen i Barcelona. Ti år etter ankommer den unge amerikanske bokforskeren Anna Verco Barcelona på oppfordring fra den pensjonerte kriminalinspektøren Manel Fabregat. Anna oppdager en forbindelse mellom Natalia Hernández's død og et gammelt manuskript som stammer fra før Kristi fødsel, skrevet på språket til hekser og sannsigersker. "En imponerende debut av Jessica Cornwell (...) En bok jeg virkelig kan anbefale." Thorstein Buer, Demokraten (terningkast 5) «En kombinasjon av intrigene fra Da Vinci-koden og mystisismen fra Carlos Ruiz Zafons bøker … Dette er en fengslende fortelling, der alle detaljer teller.» Financial Times «En triumf av en debut, av en ung forfatter med en utrolig fantasi.» The Times
«En perle av en thriller, og med høyt kunnskapsnivå.» The Guardian